Klimaatverandering goed voor provinciale campagne

hermenvzaterdag 03 februari 2007 23:44

3 februari 2007
Gisteren heb ik met veel aandacht de presentatie van het klimaatrapport gevolgd. Eén ding was in ieder geval duidelijk: achterover leunen kan niet meer, we zullen nu actie moeten ondernemen willen we ook onze kinderen een Brabant achterlaten dat niet minder maar meer mogelijkheden biedt. Think global, act local! In dat opzicht was het dan ook wel bizar dat waar in Parijs de noodklok werd geluid, de provincie haast kopje onder ging in het openbaar vervoersdebat. Of misschien markeerde dit wel één van de belangrijkste aandachtspunten voor een nieuw college: investeren in duurzaamheid.

Tijdens de campagne blijft er weinig tijd over voor vrouw, kinderen en ontspanning. En dan komt het moment misschien wel als geroepen dat je schoonvader een complete boom (omgewaaid met de storm) naast je huis neerlegt: hout voor volgend jaar, wel even zelf kloven! De kinderen vinden het geweldig, ik ontkom niet aan een stukje ontspanning en kan me lekker uitleven. Een flinke klap voor het OV debat, een hele harde voor de gratis carnavalsbus van de PvdA, en een laatste vreugdeklap voor het nieuwe kabinet.
Zo zie je maar weer, het extreme weer als gevolg van klimaatverandering is toch nog goed voor de provinciale campagne!
En gezien de stapel die nog weggewerkt moet worden houden Sander en Thomas me wel scherp om mijn ontspanning te pakken! Een harde klap voor meer duurzaamheid, eentje voor het platteland en nog eentje voor het gezin. Op naar een waarde(n)vol Brabant!

Archief > 2007 > februari