Tussentijdse campagne nieuwsbrief

abbe2maandag 12 februari 2007 21:57

Met verslag van de Startbijeenkomst Statenverkiezingen

In het Van Abbemuseum in Eindhoven werd zaterdag 10 februari het startsein gegeven voor de ChristenUnie-SGP campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen op D.V. 7 maart. We willen in de campagne steun aan de kiezers vragen voor ons gezamenlijke verkiezingsprogramma ‘Voor een waarde(n)vol Brabant’.

In dit programma hebben we een heldere koers uitgezet: ChristenUnie-SGP wil werken aan een waardevol Brabant met een juiste balans tussen eerlijk ondernemerschap en verantwoord rentmeesterschap. Duurzame welvaart vraagt immers om zorg voor mens én schepping. Maar wij willen óók werken aan een waardenvolle Brabantse samenleving die gekenmerkt wordt door onderlinge verbondenheid. Waar ruimte is om voor elkaar te zorgen en met elkaar te leven. Samen werken aan duurzame welvaart, zodat we een Brabant achterlaten dat onze kinderen niet minder maar méér mogelijkheden biedt.

In ons programma neemt de aandacht voor gezin- en jongerenbeleid dan ook een prominente plaats in. Drie speerpunten zullen in de campagne centraal staan:

1. investeren in gezin en jongeren
  2. opkomen voor het agrarische familiebedrijf als peiler van een vitaal platteland
  3. werken aan een duurzame samenleving

Bevoorrading van de kiesverenigingen

Provinciaal ChristenUnie voorzitter Rinus van Langevelde heeft inmiddels de nodige kilometers gemaakt om de campagne artikelen te distribueren onder de kiesverenigingen. Vorige week zijn in ieder geval alle ChristenUnie kiesverenigingen voorzien van posters, pepermunt, ballonnen en voor zover gewenst koffiepads. Voor zover ik weet wordt een flink deel van Brabant geplakt. Een gebied rond Oss, Bernheze, Lith tot Grave en Cuijk wordt niet geplakt (belangstellenden?).

Werkbezoek en verkiezingsavond west-Brabant

Op woensdag 14 februari zal de fractie met de eerste vijf kandidaten een werkbezoek afleggen in West-Brabant. Het ochtendprogramma staat in het teken van de Jeugdzorg, met een bezoek aan een gemeente en een jeugdzorginstelling. Het middagdagdeel staat in het teken van de agrarische sector met bezoeken aan glastuinders en de Suikerunie. De dag wordt afgesloten met een verkiezingsavond van ChristenUnie-SGP in Roosendaal. Iedereen is hartelijk welkom in Brasserie ’t Kleine Verschil op de Raadhuisstraat 37. De avond begint om 20.00 uur.

ChristenUnie-SGP in beeld
De ChristenUnie-SGP is in beeld! De komende weken hopen we nog meer letterlijk in beeld te komen. Daarvoor hebben we zelf een aantal zaken op poten gezet. Zo is er een promotiefilmpje gemaakt dat te zien is op de website, zijn er flyers ontworpen en ansichtkaarten gedrukt met een "Groet uit een waardenvol Brabant!” Daar gaan we voor!
Naast al onze eigen inzet om in beeld te komen en te blijven, worden ons als campagneteam ook promotiemogelijkheden in de schoot geworpen.

Donderdag 15 februari is Hermen Vreugdenhil te gast bij Joep Schreuder bij Tv en CO (te ontvangen in west Brabant). Verder komt Tv en Co ook ontbijten bij het gezin Vreugdenhil op 28 februari.

Vrijdag 16 februari is Hermen Vreugdenhil bij Omroep Brabant radio te gast tussen 12.00 en 14.00 uur. Hier zullen de gezins- en jongerenstandpunten van de ChristenUnie uitgebreid belicht worden.

Agenda voor de komende week

13 februari
Aftrap campagne van provincie in provinciehuis 14.30 tot 15.30 uur

13 februari
Economiedebat Brabants-Zeeuwse werkgeversvereniging in provinciehuis, deelname door Hermen Vreugdenhil 16.30-18.00 uur

14 februari
Werkbezoek fractie West-Brabant 8.30-17.00 uur

14 februari
Verkiezingsavond Roosendaal Vanaf 20.00 uur

15 februari
Ontvangst van volledige kandidatenlijst door gemeente Den Bosch 10.00-12.00 uur

16 februari
Debat Brabantse Ouderenorganisaties in Willem II stadion Tilburg, deelname door Jan Luteijn 10.00 tot 12.30 uur

Als u activiteiten wilt bijwonen en de sprekers wilt ondersteunen bent u van harte
welkom! Voor nadere informatie kunt u contact met ons opnemen.

Archief > 2007 > februari