Werkendam wint duurzaamheidsprijs

Gem W'dam horiz verkleindvrijdag 23 november 2007 19:21

‘Duurzaam bouwen, Mooi in Werkendam’. Met dat project heeft de gemeente Werkendam de MOLO Duurzaamheidsprijs gewonnen. Wethouder Jan Luteijn ontving de prijs van € 2000 en een beeldje in het provinciehuis in ‘s-Hertogenbosch.

Energiezuinig, milieubewust, comfortabel en betaalbaar bouwen zijn de speerpunten van het winnende project. Werkendam ontwikkelt nieuwbouwwijken in de vijf gemeentelijke kernen, die samen zo ’n duizend woningen omvatten. De jury spreekt lof uit voor het feit dat Werkendam in alle nieuwbouwprojecten inzet op duurzaam bouwen.
Met de corporaties is onder meer een concept ontwikkeld voor een energiezuinige starterswoning. Daarnaast wordt een innovatieproject van sociale huurappartementen energieneutraal gerealiseerd.

In de afgelopen periode heeft ook de Statenfractie ChristenUnie-SGP aandacht besteed aan duurzaam bouwen en heeft het een beleidsnotitie over dit onderwerp gepresenteerd. Deze beleidsnotitie is door Provinciale Staten omarmd en voor 2008 een bedrag van € 70.000 beschikbaar om duurzaam bouwen verder vorm en inhoud te geven.
Naast het winnende project waren ook de projecten ‘Biomassacentrale’ (gemeente Breda) en ‘Passieve Huizen’ (gemeente Roosendaal) genomineerd.

Archief > 2007 > november