Niet weglopen voor gevolgen bouwstop geitenhouderijen

geitenwoensdag 24 maart 2010 18:35

De ChristenUnie-SGP Statenfractie wil dat de provincie ook verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van de bouwstop voor geitenhouderijen. “Provinciale Staten hebben besloten tot verlenging van de bouwstop voor Geiten en schapenhouderijen. Deze bouwstop treft echter niet enkel de bedrijven maar belemmert ook andere ontwikkelingen in een straal van 500 meter rondom de bedrijven. Wij begrijpen de verlenging maar maken ons óók zorgen over gevolgen voor leefbaarheid in verschillende kernen door deze maatregel”, aldus Hermen Vreugdenhil.

Dat de bouwstop ook gevolgen heeft voor geplande ontwikkelingen zoals een dorpsuitbreiding bleek uit de uitspraak van de Raad van Staten betreffende de uitbreiding in Hank. De ChristenUnie-SGP Statenfractie wil van het college weten welke concrete gevallen bij de provincie bekend zijn van ontwikkelingen die geblokkeerd worden door de bouwstop. Ook wil de fractie dat de provincie inventariseert welke reeds in gang gezette ontwikkelingen nu geblokkeerd worden door de bouwstop. “Wij willen weten op welke wijze het provinciebestuur gaat handelen om deze ongewenste gevolgen zoveel als mogelijk te beperken. Hier mogen wij niet voor weglopen”, aldus Vreugdenhil.

Archief > 2010 > maart