Het politieke landschap wordt pas écht duidelijk bij bezuinigen

kieskompaswoensdag 02 februari 2011 19:45

Vandaag is het Kieskompas gelanceerd. Elke Brabander kan aan de hand van 30 stellingen zijn plaats in het politieke spectrum achterhalen. Altijd weer een spannend moment om van alle partijen te zien waar ze in het politieke landschap staan. Soms best wel verrassend.

Als je het Brabants landschap ziet vraag je je wel eens af of de termen links-rechts en progressief-conservatief gedekt kunnen worde in 30 stellingen. Stellingen waarvan sommige niet eens in de verantwoordelijkheidssfeer van provincies liggen.

Volgens mij wordt een politiek landschap pas duidelijk wanneer er echt gekozen moet worden. Je zag dat het sterkst terug toen er in de provincie bezuinigd moest worden. Wel investeren in sport terwijl er bezuinigd wordt op jeugdzorg. Wel investeren in culturele hoofdstad maar bezuinigen op het openbaar vervoer. Veel geld voor een merk Brabant maar geen steun meer voor onze jonge boeren. Is dat te vangen in links-rechts. Ik denk het niet. Maar ik weet wel dat wanneer u van de overheid vraagt om te investeren in een sterke samenleving en een politiek te voeren met oog voor iedereen dan zult u ongetwijfeld dicht bij ChristenUnie-SGP uitkomen. Gewoon een goede keuze! Uit overtuiging!

Archief > 2011 > februari