Provincie en hoger onderwijs bundelen krachten

studenten12vrijdag 04 februari 2011 19:09

De Brabantse Universiteiten, HBO- en MBO-instelingen en de provincie gaan de krachten bundelen. Zij gaan een integrale visie uit werken ten aanzien van het arbeidsmarktbeleid. Een amendement van de ChrsitenUnie-SGP fractie die het college hiertoe opdroeg werd met ruime steun in de Staten aangenomen. “De provincie kent een sterke onderwijs- en onderzoekssector. Dat biedt kansen om de regionale economie te versterken indien er goed wordt samengewerkt tussen onderwijs, ondernemers en overheid. Nu het kabinet stevig bezuinigd op het onderwijs is die samenwerking des te noodzakelijker,” Aldus Hermen Vreugdenhil.

In het Hoger Onderwijsplan dat onlangs door de instituten aan het college werd aangeboden worden al belangrijke stappen gezet om op regionale schaal samen te werken. “Wij dragen het college nu op om samen met de onderwijsinstellingen, het bedrijfsleven en de gemeenten een integrale visie uit te werken. Die visie moet de basis zijn om gezamenlijk aan een sterk en toekomstgericht Brabant te werken,” aldus Vreugdenhil.

Archief > 2011 > februari