Blij verrast met coalitieakkoord

vrijdag 08 april 2011 09:00

De ChristenUnie-SGP is blij verrast met het coalitieakkoord dat VVD, SP en CDA hebben gesloten. In dit akkoord zijn veel voor ons herkenbare punten opgenomen waar we ons in de afgelopen jaren hard voor hebben gemaakt. Zo is de regeling voor jonge boeren opgenomen, een goedkoop bustarief voor MBO scholieren en een extra investering in het busvervoer in het landelijk gebied. Ook de voortzetting van de ondersteuning van de kleine kernen en de spoorlijn Breda-Utrecht blijven behoren bij de ambities van de provincie.

In de komende bestuursperiode zal er nog stevig bezuinigd moeten worden. Ruimte voor nieuw beleid is er nauwelijks. De ChristenUnie-SGP zal in de komende periode het college kritisch blijven volgen en waar nodig aan de bel trekken. Bezuinigingen moeten niet ten koste van de zwakkeren.

Wij vinden het ook niet verantwoord dat de coalitiepartijen vast blijven houden aan de investering van 50 miljoen voor Brabant Culturele Hoofdstad. Heroverweging hiervan is in de huidige omstandigheden meer dan op zijn plaats.

Het is mooi om te zien dat het werk van onze fractie in de afgelopen vier jaar op een groot aantal punten door het nieuwe college wordt voortgezet.

Archief > 2011 > april