"Niet alleen schouderklopjes, maar echt investeren in West-Brabant en Zeeland"

fotovrijdag 06 maart 2015 21:37

ChristenUnie Tweede Kamerlid Carola Schouten bracht afgelopen vrijdag 6 maart een bezoek aan Fokker Elmo in Hoogerheide. Op het snijvlak van de sectoren aircraft, automotive, electronica en materialen werkt Fokker Elmo aan uitdagende hoogwaardige systemen voor oa de JSF. Dit levert in de regio West-Brabant honderden banen op, zowel op academisch en hbo-niveau als wel handwerk in de maakindustrie.

ChristenUnie Brabant en Zeeland benadrukken dat het belangrijk is dat er ook aandacht van minister Kamp komt voor de regio West-Brabant en Zeeland "Er is veel veerkracht in deze regio. Na het faillissement van Fokker in de jaren '90 is hier met Fokker een wereldspeler in haar sector opnieuw opgestaan, maar Minister Kamp moet boter bij de vis gaan doen. Een stevig banenplan is belangrijk voor de regio die de laatste jaren economisch ook zwaar is getroffen. Niet alleen een schouderklopje, maar echt investeren uit Den Haag is nodig" aldus Hermen Vreugdenhil en Jan Henk Verburg, de ChristenUnie-lijsttrekkers voor respectievelijk Brabant en Zeeland.

Fokker Elmo benadrukte verder dat samenwerking voor hen de nieuwe sleutel tot succes is gebleken. Samenwerking met nieuwe partijen om een zeer divers en groot klantenbestand op te bouwen. "Door in een vroeg stadium in de ontwikkeling van nieuwe technologische platformen samen te werken betekent dat je ook in de latere fase van productie en onderhoud mee kan doen. Dit heeft effect voor tientallen jaren". Samenwerking tussen overheid, onderwijs en ondernemer betekent in de regio West-Brabant en Zeeland een kans voor regionale economische ontwikkeling. Tweede Kamerlid Carola Schouten "Europese gelden voor de regionale ontwikkeling moeten beter beschikbaar gemaakt worden, zodat kansen in deze regio in een vroeg stadium opgepakt kunnen worden"

Archief > 2015 > maart